רnkל הω |י|תnה<ר
כשאתה רואה מישהו שהוא טוב ממך, חשוב כיצד להפוך לשווה לו. כשאתה רואה מישהו שאינו טוב כמוך, הסתכל פנימה ובחן את עצמך (קונפיציוס)
גירסה נוספת בנוגע לאופן שבו נרקיס נפל חלל מספרת שכאשר הוא ניגש לנהר בשביל לשתות ממימיו, ראה את בבואתו, ומכיוון שלא יכל להרשות לעצמו לחבל בה, לא הצליח לשתות על אף צמאונו הגובר ומת בצמא.
במאה השנים האחרונות, עולם הקומפוזיציה התרחק מהקהל מתוך מערכת אילוצים אסתטיים ותגובות פוסט-טראומטיות למלחמות העולם ולטבע האנושי. הסריאליזם, לדוגמא, הזרם הקיצוני מכולם, הוא תוצר של מלחינים שחוו את מלחמת העולם השנייה כנערים מתבגרים שבבגרותם ניסו לשנות את טבעם של בני האדם דרך יצירת תפישה מוסיקלית-אסתטית שונה. הקהל, בתגובה, שנא אותם ואת היהירות שלהם וחרץ את דינו של עולם הקומפוזיציה למאה שנים של בדידות.
הצורך ההישרדותי של הדורות שאחרי הבצורת מוביל אותנו לחיפוש מתמיד אחר מקווי מים אחרים, שיפרו ויהוו מקור השראה לעולם שאוצר בתוכו חוויה כה מיוחדת, אינטלקטואלית ורגשית כאחד. כל אחד מהמשקפים-המשתקפים שלי היה לי למקווה מים צלולים. אך בשביל לגמוע ממימיו, הוטלה עלי המשימה, לפגוע בבואת עצמי, לדבר דרך קולות אחרים שאמנם קיימים בי אך לאו דווקא באים לידי ביטוי ביצירות אחרות שלי, ולחלוק עם המשקפים, ואיתך, את שורת החתימה על היצירה.
ללמוד לשתות בלי לטבוע. זוהי ההתרה היחידה מאותה קללה שהטילה נמסיס, אלת הנקמה, על נרקיס. את רגע ההתאהבות שלו בבואתו, אפשר להמשיל לחיבור ראשוני עם אנשים. סוג של ניצוץ נטול מאמץ. אהבה היא כבר סיפור מורכב. לא בקלות, גם לא ביום, למדתי לאהוב את המאלתרים שעבדתי איתם ביצירה זו. בכל אחד מהם מצאתי פיסות מעצמי, ולצידן נבדלות שדורשת כבוד לביטוי האינדיבידואלי של כל אחד מהם. התפיסות האסתטיות שלהם הן רדיקליות, גם הם נעים על גלים בעלי אמפליטודות גבוהות, לעיתים גבוהות מדי עד לכדי דיסטורשן, שאני מוצאת גם את עצמי נעה עליהן. הם נאמנים לאמת שלהם באותה מידה שאני משתדלת להיות נאמנה לאמת שלי. דרך המשקפים-המשתקפים שלי, אני מנסה ללמוד להשלים עם פיסות האני הללו, שואפת להרכיב דרכם את הפאזל של העצמי המרובה, לבנות ממנו פס-קול.
אריה: ωטן, n¡לל kת ה0ו[טות המטאליות ωלי
~~~~~~~~~~3[יkל 3|י3|ב0קי- kיN∂ר¡ביזציה yל דגיN¡ת~~~~~
~~~~~3ג[ית kל”קיP- מω∂טי ∂לי[3ר¡P על דגיN¡ת Nיציר¡ת~~~~~
Satan, Oscillate My Metallic Sonatas from Dganit Elyakim on Vimeo.